Cím rögzítése |
- |
Nyíregyháza közigazgatási területén Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztálya elsőfokú hatóságként a digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről szóló 322/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet alapján végzi a címek központi címregiszterbe történő rögzítését. |
. |
Cím rögzítésére akkor kerülhet sor, ha: |
- a határozattal megállapított cím az ingatlan-nyilvántartásban nincs feltüntetve,
- az ingatlan-nyilvántartásban a cím helyesen szerepel (nem tartalmazza a „felülvizsgálat alatt” kiegészítést), de a központi címregiszterben nincs rögzítve,
- cím a központi címregiszterben szerepel, de nem bejelentkezhető és lakcímet kívánnak létesíteni rá
|
. |
Amennyiben a kérelemben foglaltak a jogszabályi előírásoknak megfelelnek, a hatóság intézkedik a cím rögzítésére, ellenkező esetben elutasítja a kérelmet vagy felszólítja kérelmezőt a hiányosság pótlására. |
. |
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 5. § (2) bekezdése szerint: a polgár lakóhelye annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él. A lakcímbejelentés szempontjából lakásnak tekintendő az az egy vagy több lakóhelyiségből álló épület vagy épületrész, amelyet a polgár életvitelszerűen otthonául használ, továbbá - a külföldön élő magyar és nem magyar állampolgárok kivételével - az a helyiség, ahol valaki szükségből lakik, vagy - amennyiben más lakása nincs - megszáll. Az épületnek meg kell felelnie a településrendezési és építési követelmények alapszabályzatáról szóló 280/2024. (IX. 30.) Korm. rendelet 126. §-ban foglalt lakhatás feltételeinek. |
. |
Az ügyintézés határideje 60 nap. |
. |
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy gazdálkodó szervezetek esetén a kérelem a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény előírásai alapján csak elektronikus úton nyújtható be. |
. |
Természetes személyek papír alapon is benyújthatják kérelmüket. |
. |
A gyorsabb ügyintézés érdekében kérjük, részesítse előnyben az elektronikus, illetve a telefonon történő kapcsolattartást. |
. |
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a kérelem személyes benyújtására kizárólag előre foglalt időpontban van lehetőség, ami az alábbi linken érhető el. |
. |
|
. |
Kérdés esetén telefonon az 42/524-524/181 és 42/524-524/392 számon állunk rendelkezésükre munkaidőben. |
. |
Ügyfélkapun történő kérelem benyújtás az alábbi linken érhető el: E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL |