Cím rögzítése
-
Nyíregyháza közigazgatási területén Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztálya elsőfokú hatóságként a digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről szóló 322/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet alapján végzi a címek központi címregiszterbe történő rögzítését.
.
Cím rögzítésére akkor kerülhet sor, ha:
  1. a határozattal megállapított cím az ingatlan-nyilvántartásban nincs feltüntetve,
  2. az ingatlan-nyilvántartásban a cím helyesen szerepel (nem tartalmazza a „felülvizsgálat alatt” kiegészítést), de a központi címregiszterben nincs rögzítve,
  3. cím a központi címregiszterben szerepel, de nem bejelentkezhető és lakcímet kívánnak létesíteni rá
.
Amennyiben a kérelemben foglaltak a jogszabályi előírásoknak megfelelnek, a hatóság intézkedik a cím rögzítésére, ellenkező esetben elutasítja a kérelmet vagy felszólítja kérelmezőt a hiányosság pótlására.
.
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 5. § (2) bekezdése szerint: a polgár lakóhelye annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él. A lakcímbejelentés szempontjából lakásnak tekintendő az az egy vagy több lakóhelyiségből álló épület vagy épületrész, amelyet a polgár életvitelszerűen otthonául használ, továbbá - a külföldön élő magyar és nem magyar állampolgárok kivételével - az a helyiség, ahol valaki szükségből lakik, vagy - amennyiben más lakása nincs - megszáll. Az épületnek meg kell felelnie a településrendezési és építési követelmények alapszabályzatáról szóló 280/2024. (IX. 30.) Korm. rendelet 126. §-ban foglalt lakhatás feltételeinek.
.
Az ügyintézés határideje 60 nap.
.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy gazdálkodó szervezetek esetén a kérelem a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény előírásai alapján csak elektronikus úton nyújtható be.
.
Természetes személyek papír alapon is benyújthatják kérelmüket.
.
A gyorsabb ügyintézés érdekében kérjük, részesítse előnyben az elektronikus, illetve a telefonon történő kapcsolattartást.
.
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a kérelem személyes benyújtására kizárólag előre foglalt időpontban van lehetőség, ami az alábbi linken érhető el.
.
.
Kérdés esetén telefonon az 42/524-524/181 és 42/524-524/392 számon állunk rendelkezésükre munkaidőben.
.
Ügyfélkapun történő kérelem benyújtás az alábbi linken érhető el: E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL
Image
Image
Image

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata

4400 Nyíregyháza, Kossuth tér 1.

varoshaza.nyiregyhaza.hu

Impresszum  |  Adatvédelmi nyilatkozat